Elektronické servisní knížky usnadní nákup ojetin, servisům zvýší zisky

18.12.2013 09:21

Na první pohled řidiči pocítí konec papírových servisních knížek jen málo. Ve skutečnosti je to však jedna z největších změn v automobilovém průmyslu za poslední roky. Automobilky chrání nejen kupce ojetin před falšováním, ale mohou také pomoci v době klesajících marží u nových aut vylepšit zisky sobě i servisům.
"Přímější vazba na majitele vozu znamená jeho lepší obsluhu, včetně prodeje doplňkových služeb i značkového servisu. S více se liberalizujícím trhem servisu a náhradních dílů to může být také jeden z motivů výrobců automobilů," míní Petr Knap, partner oddělení podnikového poradenství a řízení rizik společnosti EY.
Škoda Auto prezentuje novinku hlavně výhodami pro zákazníky. "Zabrání manipulaci s počtem ujetých kilometrů a znemožní ovlivnění záznamů týkající se skutečné servisní historie daného vozu," uvedl mluvčí automobilky Vítězslav Pelc. Elektronickou knížku mají všechny vozy koupené po listopadu.
Princip je jednoduchý - veškerá data ze servisu míří rovnou pod VIN číslem karoserie do systému automobilky. To funguje už několik let, ale dosud k těmto údajům neměli zákazníci přístup. Teď už ano.
Po opravě dostane zákazník jen účtenku s přehledem oprav, servis automaticky údržbu zapíše do elektronické knížky. Na požádání zákazníci dostanou všechny výpisy z oprav u autorizovaného prodejce. "Do budoucna plánujeme i online přístup pro zákazníky," dodal Pelc.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/elektronicke-servisni-knizky-dk4-/ekonomika.aspx?c=A131217_191344_ekonomika_ert

Head-up (HUD) tachometr.

Show your speedometer speed.

GPS in head-up navigation.

Auto servis a tuning.

Chromebook, sportovní kamery HUD displeje.

3D tisk a tiskárna.

Autoservis Škoda Pardubice.

Autosalon Škoda a nabídky.